Vieringen

Maaltijd van de Heer

De viering van het avondmaal vindt 1x per 6 weken plaats.  Gasten in de dienst zijn hartelijk welkom aan de Tafel van de Heer. Ook de kinderen zijn welkom.

Dopen

Ouders die hun kind willen laten dopen, of vrijblijvend een gesprek willen over de doop of wat dopen inhoudt, kunnen contact opnemen met een van de voorgangers.

Relaties

Jullie willen elkaar het ja-woord geven? Als jullie of jouw geloof belangrijk voor jou/jullie is en jullie het een plaats op jullie feestelijke dag willen geven, dan nodigen we jullie graag uit om jullie relatie in onze kerk te komen vieren. We vertellen jullie graag wat er mogelijk is.

Top 2000

Popmuziek spreekt veel mensen aan zowel buiten als binnen de kerk. Dus waarom niet een dienst organiseren waarin popliedjes centraal staan, waarbij een relatie wordt gelegd met het christelijk geloof? Er is ontzettend veel popmuziek voor handen waardoor mensen geïnspireerd en getroost worden. Een Top2000 dienst geeft daar een podium aan. Gasten herkennen hun eigen muziek en ervaren dat er ruimte en waardering is in de kerk voor die muziek. De muziek geeft de kerk een aanknopingspunt om te delen hoe er binnen het christelijk geloof ruimte is voor zingeving en inspiratie.

Sing-in

Een laagdrempelige bijeenkomst van en door gemeenteleden om God eer te brengen door middel van verbindende teksten, Bijbellezen en gebed. De nadruk ligt op samen zingen. Het is ook mogelijk om zelf liederen aan te dragen.

Maatwerkdienst

Een intieme dienst waar je stilstaat bij mooie dingen in je/jullie leven samen, met het gezin en familie. Maar ook een dienst waar om ruimte is voor de lastige en verdrietige dingen in het het leven voor te leggen aan God.

Bronvieringen

Al een aantal jaar organiseert de Brongroep maandelijks speciale vieringen, zoals Taizévieringen, Ionavieringen, beeldmeditaties en kloostervieringen. Daar willen we in het nieuwe seizoen graag mee doorgaan.Traditiegetrouw sluiten we het seizoen af met een meditatieve wandeling vanaf het witte kerkje in Simonshaven. Daarnaast denken we na over andere vieringen, eventueel op andere momenten. Wie mee wil denken of meer informatie wil: neem gerust contact op de Brongroep.
brongroep-dv@pknspijkenisse.nl

Uitvaart

In de Wijkgemeente „De Verbinding“ kunt u voor een uitvaart terecht bij één van de twee voorgangers: ds. Jaap Vlasblom en
mevr. Gera van der Linden. Ook is er de mogelijkheid een beroep te doen op twee gemeenteleden – Annewien Stolk-Groen en
Natasja Bezemer-Poort – die de PKN-opleiding  ‘Leiden van uitvaartdiensten door gemeenteleden’ hebben gevolgd en zeer zijn toegerust voor het leiden van een gedachtenisdienst.

Onze contactpersoon in tijden van verlies is: Hennie Meijer, telefoon (0181) 690870/ 06-13418612. U kunt haar bellen en zij brengt u in contact met één van de “voorgangers”.