Alpha cursus

Is er meer…? Volg een Alpha-cursus!
Op 26 september zal er weer een Alpha-cursus voor iedereen die zich afvraagt of er meer is dan ´huisje, boompje, beestje´ worden gehouden. Rond het cursusthema “Is er Meer?” worden verschillende onderwerpen besproken. De cursus wordt gehouden in de Michaëlkerk, Anjerplein 1 in Spijkenisse.

Wat is de Alpha-cursus?
De Alpha-cursus biedt de mogelijkheid om op een eigentijdse en vrijblijvende manier kennis te maken met het Christelijk geloof. In een serie bijeenkomsten wordt een groot aantal uitgangspunten van het Christelijk geloof besproken. Wat zijn de onderwerpen? Onder meer de volgende onderwerpen komen aan de orde:

• Wie is Jezus?
  • Waarom stierf Jezus?
  • Wat is bidden en hoe doe je dat?
  • Bijbellezen: waarom en hoe?
  • Wie is de Heilige Geest?
  • Hoe zit het met de kerk?
  • Wat doe ik met de rest van mijn leven?

Hoe ziet de Alpha-cursus er uit?
De cursus telt, naast de introductieavond, 11 donderavonden plus de Alpha-zaterdag. Iedere cursusavond begint om 18:30 uur met een gezellige maaltijd, bedoeld om elkaar wat beter te leren kennen. Daarna luister je naar een boeiende inleiding over het onderwerp van die avond. Vervolgens praat je in kleine groepjes er samen over door. Natuurlijk kun je dan ook al je vragen stellen. De eerste bijeenkomst is bedoeld om kennis te maken met elkaar en de cursus. Kom de eerste avond vrijblijvend eens kijken of de cursus wat voor je is.

Voor wie is de Alpha-cursus?

• Voor iedereen die zich afvraagt; “Is er Meer?”
  • Voor iedereen die denkt dat er meer is in het leven
  • Voor iedereen die meer te weten wil komen over het christelijk geloof
  • Voor iedereen die weten wil wie die Jezus nu precies was of is
  • Voor iedereen die moeite heeft om te geloven
  • Voor iedereen die nog eens goed wil nadenken over de basis van zijn of haar geloof
  • Voor iedereen met kinderen op een christelijke school en die wil weten wat zijn of haar kinderen daar eigenlijk leren over het christelijk geloof

Als Alpha-team hebben we ervaren dat de deelnemers zowel bestaan uit belangstellenden van buiten de kerk als uit mensen die al jaren naar de kerk gaan. Voor de één is het een nieuwe wereld die opengaat, voor de ander blijkt het heel heilzaam te zijn om nog eens ’terug te gaan naar het begin’ en een aantal avonden in gesprek te zijn over het hart van het christelijk geloof. En als je iemand wilt introduceren voor de Alpha-cursus, kom dan gerust met diegene mee. Dat geeft MEER verbondenheid en kan drempelverlagend zijn.

Voor informatie en aanmelding: alpha_debrug@pknspijkenisse.nl of bel even met Harm Bos 06-53334903.

Er liggen tevens in beide kerken informatiefolders en u kunt eens een kijkje nemen op www.alpha-cursus.nl