Kerkdiensten Paasweekend

Op Goede Vrijdagmorgen 29 maart 2024 is er om 9.30 uur een dienst in de Dorpskerk en om 19.30 uur een dienst in de Michaëlkerk. In beide diensten gaat ds Arenda Haasnoot voor en zal het Heilig Avondmaal bediend worden.

Op Stille Zaterdag 30 maart 2024 zal er om 19.30 uur een dienst zijn in de Dorpskerk. Voorganger in deze dienst is ds Arenda Haasnoot.

Op Paaszondag 31 maart 2024 is er om 9.30 uur een dienst in de Dorpskerk en om om 11.00 uur een dienst in de Michaëlkerk. In beide diensten gaat ds Arenda Haasnoot voor.

Voor meer informatie zoals de collectes en de links naar de livestreams, zie hieronder.

Bijbel & Tosties – 25 maart

Voor alle jongeren van 11-14 jaar en 15-20 jaar (iets later) is er weer ‘Bijbel & Tosties’ . Samen leren over de Bijbel en Jezus. In deze bijeenkomsten gaan we een stapje dieper met de jongeren. Het is vooral voor jongeren die meer willen leren over de Bijbel, of voor jongeren waarvan hun ouders graag willen dat ze wat meer te weten komen.

Eerst volgende bijeenkomst is voor 11-14 jaar op maandag 8 april van 16.45-18.00 uur en van 15-20 jaar van 18.00-19.15 uur. Waar? In de Michaelkerk!
Opgave bij ds. Arenda Haasnoot domineedebrugspijkenisse@gmail.com

Bijbelstudieavond 10 april : Eindtijd, Israël

Thema: het anti-Joodse sentiment binnen de christelijke kerk toen en nu. De gastspreker van ds. Kees Kant. Hij is directeur van Christenen voor Israel internationaal. Tevens is hij auteur van het boek: van Eisenach naar Bethlehem, Deutsche Christen en Palestijnse Christenen over Joden en Israël.

Locatie: Michaelkerk

Tijdstip: 19.30-21.30,

Info: predikant_debrug@pknspijkenisse.nl

Cursus ‘Renovatie van het hart’

Worden als Jezus. Jezus heeft ons leven voorgespiegeld van geestelijke groei en toenemende heiligheid. Een leven van menszijn, in liefde, gerechtigheid en vrede, zoals God oorspronkelijk had bedoeld. Dit staat vaak haaks op onze ervaring. Hoe komt dat? Op basis van de inzichten van Dallas Willard en Alexander Venter (New Wine) gaan we aan de slag met geestelijke transformatie, van ons zelf, de gemeente, zelfs de samenleving. Theorie en praktijk gaan samen op. Van harte welkom aan de cursisten van vorig seizoen. Heb je vorig seizoen niet deelgenomen? Dan heb je natuurlijk wel wat gemist, maar we starten met een samenvatting van het vorige seizoen. Dus ook dan van harte welkom.

We gaan verder met de zoektocht naar antwoorden op vragen zoals:

❖ Wie ben ik?
❖ Wat stuurt mijn gedachten, gedrag?
❖ Geest, ziel en lichaam?
❖ Mijn hart?
❖ Worden als Jezus?
❖ Nu, leven in het koninkrijk van God?
❖ G/geestelijke transformatie?
❖ Waar sta ik in mijn ontwikkeling als volgeling van Jezus?
❖ Het volle leven, ongeacht je omstandigheden?

Data: dinsdagavonden op: 19/9, 24/10, 21/11, 5/1/2024, 27/2,19/3 en 21/5.
Tijd: 19.45 – 21.30
Locatie: Michaelkerk
Info/opgave bij: dejager.peter@gmail.com of predikant_debrug@pknspijkenisse.nl