Kliederkerk

Wat is Kliederkerk?
Kliederkerk is een nieuwe vorm van kerk-zijn voor kinderen en de mensen om hen heen. Kliederkerk is geïnspireerd door het Engelse Messy Church. Kliederkerk Nederland heeft als visie: ‘Kliederkerk helpt kinderen en de mensen om hen heen elkaar te leren kennen, samen een gemeenschap te vormen en samen te ontdekken wat geloven in God en het volgen van Jezus Christus kan betekenen in het dagelijks leven.’ Als Kliederkerk Spijkenisse onderschrijven wij deze visie. Wij zien deze visie als een belangrijk uitganspunt waarop wij het werk baseren van Kliederkerk in Spijkenisse.

Voor wie is Kliederkerk?
Kliederkerk is in principe voor iedereen, van 0 tot 99 en daarboven. Wij richten ons met name op kinderen en de mensen om hen heen. Dit kunnen ouders, maar bijvoorbeeld ook grootouders zijn. Kliederkerk wil er zijn voor mensen buiten en aan de rand van de bestaande kerken. Door meer naar mensen toe te gaan in plaats van te wachten tot mensen naar de kerk toe komen, hopen we ook hen te bereiken.

Wanneer is Kliederkerk?
Kliederkerk is op de eerste zondag van de maand, om 15:30. Kliederkerk wordt gehouden in basisschool de Rank, Lisstraat 15 in Spijkenisse. Kliederkerk is gratis. In verband met de maaltijd die we gezamenlijk eten als afsluiting is het fijn als mensen zich van tevoren aanmelden, liefst met een mailtje naar kliederkerk_debrug@pknspijkenisse.nl.

Wat doen we bij Kliederkerk?
Elke kliederkerk bestaat uit drie onderdelen. Samen ontdekken, samen vieren en samen eten.

Samen ontdekken houdt in dat we op allerlei verschillende creatieve manieren het Bijbelverhaal willen gaan ontdekken. Dit kan door middel van spellen, knutselen, workshops, kleuren, bouwen, experimenten en nog veel meer.

Samen vieren is een kleine viering midden in de Kliederkerk. Samen duiken we wat dieper in het Bijbelverhaal, we zingen, we dansen en we praten.

Samen eten is de afsluiting van de Kliederkerk. Een lekkere maaltijd met leuke gesprekken en nieuwe ontmoetingen.

Kijk voor meer informatie eens op www.kliederkerkspijkenisse.nl en/of www.facebook.com/KliederkerkSpijkenisse/